1. LLEGIR:
- Procés a través del qual és compren un text escrit
- 4 implicacions:
- Llegir és un procés actiu, ja que qui llegeix crea el seu propi significat, no una rèplica del significat que l'autor vol transmetre o donar. No és una rèplica, sinó una construcció pròpia.
- Llegir és aconseguir un objectiu, ja que sempre llegim per alguna finalitat o motiu.
- Llegir és un procés d'interacció entre qui llegeix i el text.
- Llegir és implicar-se en un procés de PREDICCIÓ i INFERÈNCIA continuu. (inferència: habilitat de comprende algún aspecte del text a partir del significat de la resta, és a dir, del context = deduïr).
- Procés a través del qual és produeix un text escrit significatiu
- Hem de treballar quan escrivim:
- Aspectes Formals: cal·ligrafia, distribució de l'espai, relació so-grafia...
- Aspectes Lingüístics: gramàtica, fonètica...
- Aspectes Discursius: Revisió, coherència, adequació, tipologia textual...
- Parlar és expressar el nostre pensament mitjançant el llenguatge articulat, de forma coherent, clara i amb correcció i adequació a la situació comunicativa.
4. ESCOLTAR
- Comprendre un missatge a partir d'engegar un procés cognitiu de construcció de significat i d'interpretació d'un missatge o discurs pronunciat oralment.
- Implicacions:
- Paper actiu i participatiu
- respecte a l'emissor i per les seves idees
- ser objectiu per intentar entendre que ens vol dir l'altre.
- Sap descobrir els objectius; propòsits del orador, un bon oient.
- Sap descobrir les idees principals del missatge del orador.
- Sap reaccionar al missatge i parlar, si calm quan acaba l'orador o ens interaccionem amb ell.
Per acabar, dir que les quatre habilitats lingüístiques explicades, són totalment necessàries al dia a dia. Hem de saber llegir per comprendre el que s'esta dient, escriure per trobar i donar significat a les paraules, parlar per expressar-nos correctament i escoltar per interpretar el missatge que és vol transmetre.
No hay comentarios:
Publicar un comentario